slowdivejocke

torsdag, januari 26, 2006

Evil Will Prevail!

Jag kommer ta till stora ord nu, jag kommer att slå mig lite för bröstet, men det får ni i så fall förlåta mig. För nästa torsdag är det äntligen dags! Då släpps det första numret av nya tidningen Ondskan. Jag tror verkligen att det är en tidning som behövs. En tidning som kommer gå utanför ramarna och, som programförklaringen säger, se popmusik ur ett vidare perspektiv. Än har jag inte sett slutprodukten, men jag har fullt förtroende för chefredaktör Anton Gustavssons visioner - och även för de skribenter som har medverkat; bl.a Anton själv, Stefan Zachrisson, Billy Rimgard, Hanna Fahl, Angelica Butura och Björn Berglund. Själv står jag bakom artiklar om Pet Shop Boys, Arvo Pärt, Marsen Jules och Ola K. Och, ärligt talat, jag är väldigt stolt över att vara med från början på något som jag vet kommer bli bra, vackert och inspirerande. Internet och bloggar i all ära - det finns inget som slår känslan av att hålla en kvalitativ tidskrift av papper (av kött och blod!) i handen. Att fysiskt bläddra fram och tillbaka bland bladen, att förlusta sig bland bokstäver och interpunktion. Att läsa välskrivna texter om artister som betyder något.

Torsdagen den 2 februari kl. 21.00-01.00 så anordnas också en fest till Ondskans ära på Nalen Bar i Stockholm. Det skulle vara väldigt roligt om ni ville komma dit, köpa en tidning, umgås med trevligt folk och lyssna på bra musik och dricka med värdighet. Läs mer på www.ondskan.se.

5 Comments:

  • At januari 26, 2006 1:04 em, Anonymous Anonym said…

    "Dricka med värdighet."

    Vafan.

     
  • At januari 26, 2006 2:02 em, Blogger Björn said…

    Låter strålande. Jag beställde precis en sån gammeldags prenumeration till mitt och Ace snart gemensamma residens. Jag blir besviken om jag inte får en pin eller vad det var.

     
  • At januari 26, 2006 2:47 em, Blogger Tatti said…

    Den är beställd, och nog den behövs som fan.

     
  • At januari 26, 2006 3:41 em, Blogger Joakim Sandström said…

    Var ska ni bo, Big bear?

     
  • At januari 31, 2006 6:12 em, Anonymous Anonym said…

    nä nu blir jag riktigt glad för din skull, skriva i en tidning precis som kullman brukar göra, jag blir inspirerad,,, detta tycker jag e helt rätt... måste önska lycka till, kolla inte min blogg,,.. inget nytt
    (råkade se dokumentären om glass efter ha läst ditt inlägg, snodde en grej rakt av till mitt grungeband, åxå peppigt)

     

Skicka en kommentar

<< Home