slowdivejocke

torsdag, november 17, 2005

Stockholm filmfestival: Prelude

Det finns inte längre någon återvändo; nu ger jag mig ut på en resa mot mörkrets hjärta. Från och med idag, och cirka 11 dagar framåt tänker jag i stort sett dagligen sätta mig vid tangentbordet och kulturblogga. Beware, Kerstin Gezelius, beware, Johan Croneman - i år är det jag som rapporterar från Stockholms filmfestival. Jag tänker befinna mig mitt i myllret och ta in atmosfären och sedan sätta ord på alla intryck. Det var ju så här slowdivejocke blev till - jag kulturbloggade i massmailform från förra årets filmfestival, och på inrådan av en vän la jag upp texterna på en jävla blogg - the very blogg you´re looking at now.

Idag börjar det alltså, och jag tänker inleda med att se Allegro - enligt uppgift ett danskt svar på Tarkovskijs Stalker. Sen vet jag inte hur det blir ikväll. Gentle Touch, Kalmars finest, spelar på Mondo, samtidigt som Sarto, Kristianstads ena stora son, spelar på Volupté. På filmhuset ger man brasilianskt våld i Lower City. Så vad ska man välja?

2 Comments:

  • At november 17, 2005 4:25 em, Anonymous Anonym said…

    Gentle Touch alltså. Upptäckte dem på en såndär mini-cd samling jag köpte på distro. Googlade men fann ingenting. Så igår såg jag att Le Sport-bloggen skrev om dem, och nu du. Är det du eller? Det låter iaf fantastiskt.

     
  • At november 18, 2005 1:11 em, Blogger Joakim Sandström said…

    Nej det är inte jag. Men vad roligt att du gillar det!

     

Skicka en kommentar

<< Home