slowdivejocke

torsdag, december 07, 2006

Intuition told me


Idag släpps Ondskan nr 3, och jag misstänker att det är det bästa numret hittills. Ni ska givetvis köpa den.

Men nu ska jag skriva om en helt annan tidning som också släpps idag. Ty av den sammanlagda Ondskan utgör jag blott en liten del, men i sprillans nya fanzinet Intution Told Me står jag för 99 procent av textmaterialet. Ändå vill jag inte kalla det min egen tidning. Jag har låtit andra jobba så hårt, så länge med det här första numret. Det är en gemensam ansträngning som har resulterat i en helt sjukt snygg tidning. Det kan jag säga utan att rodna, för det är inte jag som har formgett den. Det är Tommy Håkansson, Claudio Salas och Erik Strömberg. Och sen har vi alla suveräna illustrationer och bilder från följande briljanta personer: Tommy (igen), Annlouise Håkansson, Åsa Samuelsson, Sofia Häggström, Leyla Mirsaeidi, Andreas Kurtsson och Martin "Basse" Johansson.

”Jag satt fjorton timmar varje natt i åtta månaders tid för att göra den här blaskan. Vad har du gjort?”
Rille Bengtsson, Trall-metall magazine

Första numret innehåller bland annat a fair and balanced look at Secret Service, en dröm om Richard Dreyfuss och en om Boytronic, All Spec Kit, Pan American, Motståndaren i Göteborg, glaciärbrytningar, tankar om Scotch som ett Deluxe Edition-band, Skinny Puppy, Cluster, en jävligt ilsken Cureartikel och tio tolvor som skakade världen. Med mera. Beställ ditt ex redan idag genom att maila intuitiontoldmeAThotmail.com. Den lilla tingesten kostar 30 kr med frakt.

14 Comments:

  • At december 07, 2006 4:30 em, Blogger soundofsuburbia said…

    oooooooh

    yeeeeeeaaaah

     
  • At december 07, 2006 4:59 em, Anonymous Anonym said…

    Grattis till det nya tillskottet i familjen!

    /Fredrik K

     
  • At december 07, 2006 7:31 em, Anonymous Anonym said…

    Ja den ser verkligen sjukt snygg ut att döma härifrån, fan vad spännande. Den och nya Ondskan, perfekt inför kommande tågresa till Kalmar. Så jävla gutt. SJ Lär dock ställa till det förstås.

     
  • At december 09, 2006 7:29 em, Anonymous Anonym said…

    fantastiskt! både till yta och innehåll.

     
  • At december 09, 2006 9:45 em, Blogger Joakim Sandström said…

    Fan vad kul att höra, Anton! Vi får ta den där ölen snart.

     
  • At december 10, 2006 4:05 em, Anonymous Anonym said…

    Kul att du tittade förbi igår på öppningen. Ska bli ett sant nöje att ta del av intuitionens ledord.

    Om du är i knutarna är du välkommen hem till min morsas ställe och fira att jag närmar mig gubbe. Närmare bestämt fredagen 22a dec runt sju. Hoppas vi ses. /Daniel H

     
  • At december 11, 2006 1:02 fm, Anonymous Anonym said…

    Härligt! Du har mail, om man säger.

     
  • At december 11, 2006 9:00 fm, Anonymous Anonym said…

    "Iintuition told me" var verkligen oerhört trevlig läsning Jocke, inte minst som våra två utvecklingskurvor (haha!) ser så oerhört likadana ut. jag gillade särskilt cure-texten och l'adversaire-intervjun samtidigt som skinny puppy-diskussionen med tilliander är något av en modern klassiker. sen var såklart formgivning helt fenomenal den med!

    annars var det den här nitzerremix-samlingen jag surrade om på edenborg: http://www.discogs.com/release/737404
    finns en del värt att lyssna på på den.

    vad tycker du för övrigt om skinny puppys senaste? att otto von schirach har varit med och producerat gjorde mig nyfiken även om jag inte riktigt fastnat än. höres!

     
  • At december 11, 2006 9:00 fm, Anonymous Anonym said…

    "Iintuition told me" var verkligen oerhört trevlig läsning Jocke, inte minst som våra två utvecklingskurvor (haha!) ser så oerhört likadana ut. jag gillade särskilt cure-texten och l'adversaire-intervjun samtidigt som skinny puppy-diskussionen med tilliander är något av en modern klassiker. sen var såklart formgivning helt fenomenal den med!

    annars var det den här nitzerremix-samlingen jag surrade om på edenborg: http://www.discogs.com/release/737404
    finns en del värt att lyssna på på den.

    vad tycker du för övrigt om skinny puppys senaste? att otto von schirach har varit med och producerat gjorde mig nyfiken även om jag inte riktigt fastnat än. höres!

    //W.Tanner

     
  • At december 11, 2006 12:12 em, Blogger Joakim Sandström said…

    Underbart, Willie! Det var väldigt trevligt att språkas sist, för övrigt.

    Jag gillar faktiskt "The greater wrong of the right", det finns några grymma låtar på den. Den har givetvis inte den där mångskiktade briljansen som de tidiga verken. What you hear is what you get. Men jag gillar det. Men du menar kanske deras nya nya skiva? Som ska släppas i början av nästa år va? Jag är nog mer nyfiken än vad jag borde vara! Pepp, helt enkelt.

     
  • At december 11, 2006 2:35 em, Anonymous Anonym said…

    nej, det var faktiskt the greater wrong of the right som jag tänkte på. skränigt och skrotigt visst, men det är som att de här banden vi pratar om verkligen mådde bättre av den mer forntida utrustningen de hade under sina glansdagar. de begränsningar som fanns inbyggda i dåtidens datorer var effektivare att ta spjärn emot än dagens oändliga möjlighete, på något sätt.

    //W.T.

     
  • At december 17, 2006 8:34 em, Anonymous Anonym said…

    kul att språkas "phisically" om än kort Intuition told me var underbar läsning....
    är i gång med ny blandband...:)*man blir lite pepp*
    lustigt att det blev en ultravox-yello
    kväll...det hittar man inte varje dag/kväll!

     
  • At december 18, 2006 2:42 em, Blogger Joakim Sandström said…

    Det var en suverän fest. Joe Labero vs nyromantik. Loved it.

     
  • At december 05, 2009 2:27 em, Anonymous Anonym said…

    bra start

     

Skicka en kommentar

<< Home