slowdivejocke

fredag, oktober 13, 2006

Les McKoewn

1988 eller 89 var jag i Polen med min familj. En glass kostade 4000 zloty, vilket var lika med noll och ingenting alls. På marknaderna såldes det kassettband för liknande priser, så jag och brorsan köpte en del som vi sen körde hårt med i bilradion. De var ju alldeles tokiga i den tyska grenen av italon i Östeuropa, så det blev mycket Dieter Bohlen-relaterat. Brorsan fick tag på en kassett med skotten Les McKeown, känd från bandet Bay City Rollers. Det var McKoewns comeback, pråddad av nämnde Bohlen. Det lät som Modern Talking, fast hårdare och ännu rakare. Svinbra, med andra ord.

Jag hade inte hört Les McKoewn på 17 år när brorsan drog igång en låt förra helgen, med ett arr som Bohlen har snott rakt av från Introspective-versionen av "Always On My Mind". Popglädje på ett fat. I feel strangely elated today, så jag bjuder på en McKoewn-video från youtube. Något för er att starta upp helgen med.

Jag kan väl inte hjälpa att jag älskar sånt här...