slowdivejocke

onsdag, april 19, 2006

Pet Grief


Först igår lyckades jag komma iväg och köpa Pet Grief. Jag hann väl lyssna igenom den tre gånger och den är givetvis sublim. Singeln "The Worst Taste in Music" håller jag som deras största stund hittills, och inledningsinstrumentalen "It´s Personal" sammanfattar allt det bästa med popmusik på ett så självklart sätt att jag blir rädd. Arab Strap, Pet Shop Boys och The Cure samsas i samma låt. Så oerhört knivskarpt och perfekt. Ett kort ögonblick tänker jag att det blott är Pet Shop Boys (min I´m With Stupid-promo brinner snart upp av överansträngning) som kommer ge Radio Dept en match om Årets Album. Men vi bör nog inte räkna bort Max Richter - tänk om han får till ytterligare en 10:a på richterskalan!

Annars är det detta som gäller:
  • Arvo Pärt: Tabula Rasa (transcendental, tamejfan)
  • Prefab Sprout: Andromeda Heights (just nu 10 av 10)
  • Julee Cruise
  • Richie Hawtin live på caféet imorgon!
  • totalfotboll
  • Lars Jämtelids Morrissey-artikel
  • Marcus Joons Durutti Column-artikel
  • Tattis blandskivor
  • "I´m With Stupid". Videon!
  • Fundamentalism
  • den spända väntan på nya Junior Boys
  • shoegazekväll på Låset, nu på lördag!
  • Omar i The Wire

4 Comments:

  • At april 19, 2006 4:15 em, Blogger Tatti said…

    Hoppas du gillar den senaste skivan.

    Pet Grief växer för varje lyssning.

    Längtan efter nya Max Richter och Junior Boys börjar ju bli hyfsat jobbig. Man kan höra So This Is Goodbye live här http://radio3.cbc.ca/

    Och så har det ju släppts en samling på dominorecordco.com där en ny låt finns med, har lyssnat några sekunder på boomkat.com

    Omar ja fy fan, tänkte ringa dig ett par minuter in i senaste avsnittet då du förmodligen var och söp i Kalmar. Fan senaste var det bästa sen avslutningen på säsong två.

     
  • At april 20, 2006 9:24 fm, Blogger Joakim Sandström said…

    Jo tack, han är en unik röst den där Arthur Russell (även om jag i elaka stunder får det till att han låter lite som Tracy Chapman;).

    Radio Dept gjorde en väldigt fin spelning igår. "It´s personal"...ja, den är inte ens kul om man säger.

    Jag var på sator när du satt och glodde på the wire (bra driv i deras gig för övrigt), men jag såg det i söndags. Omar och brother Mahoune - den dynamiska duon! Det är ju lätt världshistoriens bästa tv-serie, med världshistoriens bästa karaktärer. Men vem fan ska axla Bells roll som McNultys nemesis nu? Tycker inte Avon räcker till riktigt där...

     
  • At april 20, 2006 12:04 em, Blogger Tatti said…

    Tracy Chapman? Med mycket ond vilja så kanske.

    Ja att Bell skulle lämna in hade jag nog inte trott. Sista på freag tror jag.

     
  • At april 25, 2006 5:28 em, Anonymous Anonym said…

    Nitzer Ebb (plus en massa andra hysteriskt raa synthband) har av nan anledning alltid gatt hem hos Hassleholmare i allmanhet och hos Hassleholmare pa Perrong 23 ('Perrongen') i synnerhet. Nan som vet huruvida Skinny Puppy ('Skinny') spelade dar eller tanker jag pa Cat Rapes Dog?

     

Skicka en kommentar

<< Home