slowdivejocke

tisdag, januari 11, 2005

Programförklaring

Ibland händer det att jag skickar iväg fåniga massmail med listor, recensioner och andra betraktelser. En del av mina vänner har uttryckt sitt gillande, medan andra kanske inte är lika roade. När jag var på Stockholms Filmfestival 2004 skrev jag om mina intryck och postade iväg till en hel drös människor. Det var då en god vän, vi kan kalla honom Meta-Martin, tipsade mig om att sätta ihop en blogg. Sagt och gjort, här sitter ni nu och läser min programförklaring till bloggen som goes by "Slowdivejocke". Slowdivejocke det är jag, det har ni kanske förstått. Andra kanske känner mig som Syntarn, Bluesboy, Popfjollan, Ta In-älskaren, Ta In-hataren, Jocke S, Sandström, Jochen, Coffin Ed, Indenpendentbögen (sic!), etc, and so on, and so forth, det spelar mindre roll. Det som betyder nåt är att Slowdive kanske är världens bästa band, och jag tycker det är vackert att se deras namn sammanlänkat med mitt eget. Vad ni än gör kan ni aldrig ta Slowdive från mig, era jävlar. Typ. Inom kort kommer jag börja lägga ut texter om saker som är betydelsefulla för mig. Det kommer alltsomoftast handla om film och musik, men bli inte förvånade om det dyker upp något om katter eller flaggor eller dinosaurier. Eller något annat jag gillar. Gemensamma nämnaren är att det blir egocentrerat, det är min syn på saker och ting som presenteras. So fogetabout objektivitet rightaway, will´ya?

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home